Kuiken ei uitkomen broedkast camera film macro agrarisch

Voorbeelden van bedrijfsfilms

×
Ga terug naar het overzicht
Interview productie inpakafdeling cameraman geluidsman industrie

Je wilt een bedrijfsfilm laten maken, maar je bent nog op zoek naar inspiratie en wilt graag een paar voorbeelden zien. Dat is zeer begrijpelijk – zeker omdat er met video ontzettend veel mogelijk is. Daarom hebben wij 6 verschillende voorbeelden van bedrijfsfilms op een rijtje gezet. Kijk naar alle voorbeelden en kom er op deze pagina achter welk soort bedrijfsfilm het beste bij jouw bedrijf past. In deze blog:

Type 1: de klassieke bedrijfsfilm

Als eerste voorbeeld voor een bedrijfsfilm nemen we een van de meest gekozen vormen van een bedrijfsfilm; wij noemen dit zelf ‘de klassieke bedrijfsfilm’, en we bedoelen hier niets negatiefs mee. Want wat is er mis met klassiek als het voor jouw bedrijf goed werkt? Niets – in onze ogen. Deze bedrijfsfilm bevat een goed verhaal, verteld door een mooie voice-over. In de video worden de gesproken teksten en beelden met elkaar in balans gebracht.

Type 2: de bedrijfsfilm in documentaire stijl

Voorbeeld twee is een documentaire stijl; hierbij gaat het veel over storytelling. Daarnaast is ook de manier van monteren en filmen anders dan bij andere soorten bedrijfsfilms. De film begint vaak met wat beelden die spanning en vragen oproepen. Gaandeweg de film kom je erachter waar het bedrijf voor staat.

Type 3: de rondleiding/tourvideo

Deze bedrijfsvideovorm is niet voor elk bedrijf een geschikte keuze. Dit omdat het niet voor elk branche belangrijk is hoe je kantoorpand eruitziet. In onderstaand voorbeeld is het wél belangrijk. In de video wordt een rondleiding gegeven door het uitvaartcentrum van Monuta Nijenheim in Zeist.

Type 4: een speelfilm van je bedrijf

Deze soort video ligt dicht tegen de documentaire stijl aan, maar heeft een fictiekant. In onderstaande bedrijfsfilm voor een goochelaar is dat goed te zien. Bij het maken van een speelfilm van je bedrijf komt veel kijken. Meer dan bij bijvoorbeeld type 1, de klassieke bedrijfsfilm. Dit komt doordat er bij een speelfilm vaak meerdere locaties nodig zijn en er ook vaak extra crewleden zijn. Denk aan iemand voor make-up en haar, productieleiding, figurantenbegeleider, catering en naast een cameraman ook gespecialiseerde licht- en geluidsmensen.

Type 5: een animatie als bedrijfsfilm

Bij deze filmvorm worden er geen echte beelden gebruikt, maar animatiebeelden. Dit kunnen zowel 2D- als 3D-beelden zijn. Vaak is de animatiefilm ook voorzien van een voice-over die uitleg geeft bij de tekeningen of 3D-modellen. Een animatie is wel minder persoonlijk dan wanneer je ‘echte’ mensen in beeld brengt. Voor complexe bedrijven of producten die een goede uitleg nodig, is een animatievideo de perfecte oplossing.

Type 6: een korte en krachtige video

Voor sommigen zal deze videovorm te kort (en te krachtig) zijn en voor anderen kan het niet snel genoeg gaan. De korte bedrijfsfilm is vaak gevuld met gave beelden en camerabewegingen. Ook worden er vaak dronebeelden toegevoegd om de video nog dynamischer te maken. Qua muziek wordt gebruikgemaakt van snelle deuntjes. De beelden en muziek worden op elkaar afgestemd.

Nog meer soorten video

Er zijn nog veel meer soorten video naast een bedrijfsfilm. Denk bijvoorbeeld aan reviewvideo’s waarin klanten hun ervaringen delen met een bepaald product of dienst. Of productvideo’s; hierin wordt stap voor stap uitgelegd wat een product kan bieden. Wij hebben een artikel geschreven over de 18 verschillende soorten van video. Daarin lees je nog meer mogelijkheden van video.

Meer over bedrijfsfilms? Of weten welk soort bedrijfsfilm bij jou past?

Wij schrijven regelmatig blogs over allerlei onderwerpen. Wellicht vind je een van onderstaande onderwerpen ook interessant. Indien je wilt weten welk soort bedrijfsfilm het beste bij jouw bedrijf past? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, dan plannen we een vrijblijvend inzichtgesprek.

Waarom zou je een bedrijfsfilm willen laten maken?

Een bedrijfsfilm zorgt voor meer zichtbaarheid en een grotere naamsbekendheid van je bedrijf, wat vaak gepaard gaat met meer conversie/omzetgroei. In een bedrijfsfilm kun je vaak binnen 1 minuut je toekomstige klant uitleggen wat je doet. Bedrijfsfilms doen het ook goed op websites en social media. Mensen vinden het fijn om naar bewegende beelden te kijken. Kortom: een bedrijfsfilm legt aan potentiële klanten kort en krachtig uit waar jij als bedrijf goed in bent.

Soms kan een bedrijfsfilm ook complexe en ingewikkelde diensten gemakkelijker uitleggen. Vaak kunnen animaties nog meer duidelijkheid geven over waarom een klant voor jou moet kiezen.

Hoe word je vindbaar met video?

Lees in deze blog alles over hoe je jouw video vindbaar maakt tussen alle kattenfilmpjes en de video’s van je concurrent: Hoe word je vindbaar met video? Wanneer je op YouTube vindbaar wilt worden op specifieke zoektermen, lees dan onze blog over 5 concrete tips om vindbaar te worden op YouTube.

Wat zijn de kosten van een bedrijfsfilm?

Alles over de kosten van het laten maken van een bedrijfsfilm lees je in de blog ‘Wat kost een bedrijfsfilm laten maken?‘. Als je een kostenindicatie wilt ontvangen, dan kun je op onze website gratis en vrijblijvend een offerte aanvragen.

Ga terug naar het overzicht

Wat klanten over ons zeggen

 

Het team van Van Ei naar Kip glimlachend in beeld

‘Klein detail, groot effect’

Over van Ei naar Kip

Wij zijn niet het videoproductiebedrijf dat alleen video’s maakt. Wat wij nog meer doen? Wij denken mee met onze opdrachtgevers en vertellen jouw verhaal door middel van video, precies zoals jij het in je hoofd hebt. Wij produceren video’s die meehelpen doelen te realiseren. Wij helpen je graag met onze unieke aanpak voor het maken van bedrijfsfilms, videocontent, webinars en podcasts. Dit alles doen wij met een tot in detail uitgedacht, maar flexibel productieplan.

Offerte aanvragen of neem contact op