Als onderwijsinstelling is er de afgelopen jaren veel veranderd, een complete digitale transformatie vond er plaats. Er is veel meer online lesmateriaal beschikbaar en ook alle andere informatie voor leerlingen wordt digitaal aangereikt. Video is een prominent middel geworden om zowel intern als extern laagdrempelig en doeltreffend te communiceren. Het gebruik van video biedt scholen en onderwijsinstellingen een dynamische manier om colleges te geven, met leerlingen en medewerkers te communiceren en ouders en verzorgers te informeren. Ook in alle externe promotie uitingen kan video bijdragen aan een betere zichtbaarheid van jouw school of onderwijsinstellingen voor leerlingen en studenten in de regio.
Gemiddelde een score van 4,9 op Google
Met 50+ reviews op Google scoren wij een gemiddelde van 4,9.
No-nonsense videoproductiebedrijf
Wij zijn een no-nonsense merk, bij ons spreken daden meer dan woorden.
We zijn flexibel en denken mee
Onze kracht zit in het flexibel meedenken in oplossingen.
Zorgvuldige communicatie
Met duidelijke draaiboeken en planningen dragen wij zorg voor de communicatie.
Video is geen optionele luxe meer, maar een noodzakelijke tool voor effectieve communicatie in het moderne onderwijslandschap. Of het nu gaat om het verbeteren van de leerervaring, het bevorderen van de schoolgemeenschap of het aantrekken van nieuwe leerlingen, video biedt een scala aan mogelijkheden om het onderwijs te verrijken en te promoten. Tevens scoren websites met goede videocontent ook hoger in Google wat ook zorgt voor een betere online vindbaarheid.
Als communicatie afdeling bij een onderwijsinstelling heb je vele doelgroepen die bereikt moeten worden. Al deze doelgroepen zoals nieuwe leerlingen, ouder(s) en verzorger(s), medewerkers en studenten hebben andere belangen en behoeften wanneer het aankomt op communicatie en informatievoorziening. Bij het creëren van videocontent, is het belangrijk om een strategie te hanteren die recht doet aan deze diversiteit, zodat de informatie niet alleen overkomt, maar ook resoneert en aanzet tot de gewenste actie of reactie.
Het is ook belangrijk om verschillende communicatiekanalen te overwegen om ervoor te zorgen dat de videocontent gemakkelijk toegankelijk en begrijpelijk is. Dit kan onder andere door gebruik te maken van duidelijke taal (zoals taalniveau B1), vertalingen en eventueel ondertiteling voor betere toegankelijkheid.
Bij ‘van Ei naar Kip’ begrijpen we de unieke behoeften en uitdagingen van het onderwijsveld. We bieden daarom opmaat gemaakte videoproductiediensten aan die helpen bij het effectief overbrengen van jouw boodschap, zowel intern als extern. Ons ervaren team is gewijd aan het produceren van video’s die scoren bij jullie doelgroep en bijdragen aan het behalen van jullie onderwijsdoelen.
Wanneer je als onderwijsorganisatie begint met videocontent, raden wij altijd aan om eerst een videobeeldbank aan te leggen. Deze beeldbank bestaat uit een reeks aan korte clips (video’s) met allerlei sfeerbeelden van de school, leerlingen, lessen en activiteiten. Deze beelden kunnen meermaals worden hergebruikt bij het produceren van de doeltreffende videocontent.
Als ervaren videoproductiebedrijf denken we met je mee en zorgen we ervoor dat jouw verhaal op de juiste manier verteld wordt. Of je nu een bedrijfsfilm, webinar of podcast nodig hebt, wij zetten onze ervaring en kennis in om de juiste videostrategie te ontwikkelen.