Als ondernemer verkoop je producten en diensten. Je kunt dit in een verkoopgesprek doen of via online advertenties. Maar, dit kan ook met video. Zowel bij fysieke verkoopgesprekken als bij advertenties kan video een toegevoegde waarde zijn. Een goede bedrijfsfilm zorgt voor zichtbaarheid en conversie, zowel online als offline.
Video zorgt voor meer omzet
Video’s op je website zorgt voor meer conversie en een hogere vindbaarheid.
Gemiddelde een score van 4,9 op Google
Met 50+ reviews op Google scoren wij een gemiddelde van 4,9.
We zijn flexibel en denken mee
Onze kracht zit in het flexibel meedenken in oplossingen.
Beter vindbaar met videocontent
Professionele videocontent draagt bij aan een betere online vindbaarheid.
Veenendaal is een bruisende en ondernemende plaats met ruim 65.000 inwoners en zo’n 5.000 bedrijven. Ook in omliggende plaatsen in de regio zoals Rhenen, Barneveld, Wageningen en Ede bruist het van de ondernemers. Door dit grote aantal ondernemers zijn er meerdere gave initiatieven om deze ondernemers te helpen; denk aan de Foodvalley, diverse businessclubs en activiteiten. Onderaan dit artikel lees je meer over alle faciliteiten voor bedrijven in regio Veenendaal.
Kortom, Veenendaal bevindt zich dus in een zeer ondernemende regio. Daarbij speelt de bereikbaarheid van Veenendaal een rol; de plaats ligt in het midden van Nederland. De snelweg A12 ligt direct naast Veenendaal en de A30, A1 en A15 liggen allemaal binnen een straal van 25 kilometer.
Het kan je verder brengen als ondernemer als je je krachten bundelt met een ander bedrijf. Natuurlijk is er ook concurrentie. Het is belangrijk om zichtbaar en vindbaar te zijn voor je doelgroep. Video kan een belangrijk onderdeel zijn van je strategie om je zichtbaarheid te vergroten. Zichtbaar word je niet alleen met video; afwisseling en consistentie zijn ook belangrijk. Daarom maken wij regelmatig een videoreeks voor bedrijven over relevante onderwerpen. Over deze video’s wordt daarna bijvoorbeeld ook een blog geschreven of podcasts gemaakt.
Mensen moeten namelijk net op het juiste moment aan jouw bedrijf denken. Als zij net een blogartikel, nieuwsbrief, reclamebord, foto, podcast of video hebben gezien, is de kans groter dat ze met jouw bedrijf in zee gaan wanneer ze jouw dienst of product nodig hebben.
Video’s zijn populair bij mensen, maar ook zeer zeker bij robots. De robots van Google en andere zoekmachines welteverstaan. Een webpagina met goede videocontent wordt beloond met een hogere positie in de zoekresultaten. Daarnaast worden er ook vele bedrijven gevonden via YouTube en als je daar goed aanwezig bent met video’s, kan dit zeker een hogere conversie opleveren.
Het is misschien niet het eerste wat in je opkomt, maar video kan bij een verkoopgesprek veel ondersteuning bieden. Een goede bedrijfsvideo kan verschillend ingezet worden om de conversie en het succes van een verkoopgesprek te garanderen. Dit zijn de twee voornaamste redenen waarom een bedrijfsfilm dé manier is om je verkoopgesprek te laten slagen:
Soms is het lastig om het verkoopgesprek goed te beginnen. Met een film breek je direct het spreekwoordelijke ijs. Wanneer de prospect bij jou op kantoor komt, kun je tijdens het halen van een kopje koffie een gave film laten zien. Je prikkelt je gast dan met prominente projecten of producten. Ook als je langs gaat bij een mogelijke klant kun je beginnen met het laten zien van deze film.
Tijdens een verkoopgesprek wordt veel verteld en kan niet altijd alles onthouden worden. Soms vindt er eerst een gesprek plaats met een assistent die het verhaal moet doorgeven aan de persoon die de beslissing maakt. De kans is groot dat er bij die informatieoverdracht belangrijke details vergeten worden of niet juist worden verteld. Wanneer je na afloop per e-mail of aan de hand van een usb-stick een samenvattende film geeft, is het verhaal ook na een aantal weken nog steeds duidelijk.
Er komt veel kijken bij het maken van goede bedrijfsfilms, maar wees niet bang: wij verzorgen de gehele productie indien gewenst. Het regelen van bijvoorbeeld locaties, figuranten/acteurs of materialen; deze taken kunnen wij ook op ons nemen. Natuurlijk is dit niet voor elke bedrijfsfilm nodig en kijken we bij elke project weer opnieuw welke extra’s wel of niet nodig zijn.
Wanneer wij de volledige productie verzorgen, kost het als ondernemer alleen maar de opnametijd (vaak een dag) en een aantal feedbackrondes. Indien je als bedrijf zelf een groot deel van de productie wilt oppakken, is de benodigde tijd afhankelijk van de grootte van het project.
Het is lastig om direct een prijs te noemen, omdat een bedrijfsfilm bij ons altijd maatwerk is. Na een kennismakingsgesprek maken wij graag een vrijblijvende offerte waarin de exacte kosten vermeld staan.
Naast dat je de video op je website en sociale media kanalen kan plaatsen, kun je er nog veel meer mee doen, zoals bijvoorbeeld in een wachtruimte of beursstand. Meer over beurs videos lees je hier. Maar ook kan video een toegevoegde waarde zijn bij presentaties en pitches. Daarnaast kun je de video natuurlijk ook delen met je bestaande netwerk via een nieuwsbrief of gewoon een WhatsApp-bericht. Video draagt bij aan weer een contactmoment met je relaties en mogelijk nieuwe klanten.
Sinds 2010 hebben de gemeentes Barneveld, Ede, Nijkerk, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Wageningen en Veenendaal besloten om samen te werken. Onder de naam Foodvalley zorgen zij ervoor dat kennis wordt gedeeld en nieuwe ideeën worden onderzocht. Er zijn meer dan 2600 voedselbedrijven en kennisinstellingen bij aangesloten.
Aan de randen van Veenendaal liggen zeven bedrijventerreinen. Het samenwerken met en tussen deze terreinen gebeurt op het gebied van kennisdeling, veiligheid, postservice en cursussen en trainingen. Ook al zijn er vele verschillende bedrijven, elk terrein heeft toch zijn eigen specialiteit, onderverdeeld in de categorieën: industrie, mkb, ICT, automotive en zakelijke dienstverlening.
Ook vroeger was Veenendaal al ondernemend; de Brouwersgracht in het centrum verwijst naar alle rivieren die vroeger stroomden door Veenendaal voor het vervoeren van veen, wol en tabak. Rondom deze opnieuw gegraven gracht zijn ruim 300 winkels te vinden. Dit centrum is het hart van Veenendaal. Het centrum heeft al meerdere prijzen gewonnen, waaronder in 2017 de prijs voor ‘gemeente met schoonste winkelgebieden’ en in 2015 is het centrum genomineerd voor ‘beste binnenstad”. In 2020 ontving Veenendaal van de Fietsersbond de prijs ‘beste fietsstad van Nederland”. Kortom, Veenendaal is naast ondernemend ook nog goed bezig met haar ontwikkeling als dorp. Of stad. Tja, dat is zo’n eeuwenoude discussie. Net zoals die discussie over de kip en het ei.
Businessclubs in de omgeving
Elke ondernemer heeft weer zijn eigen belangen, kernwaarden en werkwijze. Daarom is er ook een groot aantal verschillende businessclubs. Wij zijn zelf lid van BNI Pluto (in Veenendaal) en de MKB Valleiregio. In de regio zijn nog meer clubs te vinden: Bewust Ede en de BIZZ in Ede bijvoorbeeld, maar ook WOC in Wageningen en de Bedrijvenkring Rhenen. Bij al deze clubs krijg je de tijd om jezelf te presenteren. Video kan een grote toegevoegde waarde zijn aan je presentatie, want video is immers in de meeste gevallen geen vervanging, maar een toegevoegde waarde.
In de regio worden er regelmatig ondernemersborrels, kennismakingsmeetings en netwerkavonden georganiseerd. Tijdens het netwerken kun je al veel over je bedrijf vertellen en kun je contacten leggen. Wanneer je na deze gesprekken – de volgende dag – een bericht stuurt met een link naar jouw video, zal men je minder snel vergeten.
Bronvermelding:
https://allecijfers.nl/woonplaats/veenendaal/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Foodvalley
https://boveenendaal.nl/bedrijventerreinen/
https://winkelstadveenendaal.nl
https://www.opdeheuvelrug.nl/gemeenten/veenendaal/historie-veenendaal
Wij zijn niet het videoproductiebedrijf dat alleen video’s maakt. Wat wij nog meer doen? Wij denken mee met onze opdrachtgevers en vertellen jouw verhaal door middel van video, precies zoals jij het in je hoofd hebt. Wij produceren video’s die meehelpen doelen te realiseren. Wij helpen je graag met onze unieke aanpak voor het maken van bedrijfsfilms, videocontent, webinars en podcasts. Dit alles doen wij met een tot in detail uitgedacht, maar flexibel productieplan.