Kuiken ei uitkomen broedkast camera film macro agrarisch

Wat is een aftermovie?

×
Ga terug naar het overzicht
Camera die een band filmt op een poppodium op een evenementen locatie

Een aftermovie wordt gebruikt om de sfeer van een activiteit of evenement te kunnen (her)beleven. Het doel van een aftermovie is veelal het promoten van een volgende editie. Maar ook wordt het vaak gebruikt om deelnemers en bezoekers te bedanken voor hun komst naar het event. Een goede aftermovie geeft dus een goed beeld van de gebeurtenis zowel voor de mensen die erbij waren en de mensen die er niet bij konden zijn. In deze blog vertellen we je meer over de verschillende soorten aftermovies en waarom een aftermovie voor jouw event of congres van grote waarde kan zijn.

Waarom een aftermovie laten maken?

Tegenwoordig is het gebruik van videocontent op social media kanalen erg belangrijk. ‘Video is king’ wordt er wel eens gezegd. Met video kun je gemakkelijker meer zintuigen prikkelen dan met een foto of een stuk tekst. En juist die zintuigen wil je prikkelen om potentiële bezoekers voor een volgende editie te overtuigen om deze keer wél te komen naar het event, congres of deel te nemen aan een bepaalde workshop of activiteit.
Daarnaast is een video ook makkelijk te delen zowel door jou als organisatie maar ook voor je medewerkers, collega’s, (toe)leveranciers, bezoekers en deelnemers. Meestal wordt een aftermovie snel na de gebeurtenis gedeeld vaak binnen 3 dagen. Dit is belangrijk omdat dan alles nog vers is, bezoekers die erbij waren zullen dan sneller de video delen in hun eigen netwerk.

Verschillende soorten aftermovies

Van iedere gebeurtenis kan er een aftermovie gemaakt worden. Enkele voorbeelden zijn een aftermovie van een opening, open dagen, congressen, trainingen, evenementen en jubileumfeesten. Naast de onderwerpen die verschillend kunnen zijn, kan de stijl en vorm van de aftermovie ook per keer verschillen. Zo kun je kiezen voor een vlotte aftermovie met alleen een paar sfeerbeelden of een langere aftermovie met inhoudelijke interviews en presentaties. Hieronder staan een aantal voorbeelden van aftermovies:

Wanneer laat je een aftermovie maken?

Uiteraard kies je er zelf voor of je wel of geen aftermovie wilt laten maken. Maar het is wel belangrijk dat je wel van te voren bedenkt of je wel of geen opnames van de gebeurtenis wilt hebben. Achteraf kan het niet meer terug worden gedraaid. Hieronder staat een lijst met gebeurtenissen waarvan wij aanraden om in ieder geval na te denken of er wel of geen aftermovie nodig is. Heb je hier hulp of advies bij nodig? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

  1. Netwerkbijeenkomsten
  2. Boekpresentaties
  3. Lancering van een nieuw product of dienst
  4. Congressen
  5. Open dag(en)
  6. Seminaries / masterclasses / trainingen / workshops
  7. Beurzen (ook als standhouder)
  8. Bedrijfsjubileums
  9. Feesten en evenementen
  10. Festivals
  11. Bruiloften en huwelijken
  12. Openingen
  13. De start van een nieuw begin (nieuwe huisstijl, bedrijfspand, bedrijf enz.)
  14. Klant- en relatiedagen
  15. Patiënten dagen

En ga zo maar door, er zijn dus veel gebeurtenissen waar een aftermovie van gemaakt kan worden.

Hoelang is de levertijd van een aftermovie?

De levertijd is afhankelijk van de wensen maar één van onze kernwaarden is dat wij snel en flexibel schakelen met onze opdrachtgevers. Wij zorgen er eigenlijk altijd voor dat de gestelde deadline realistisch behaalt kan worden. Wanneer de aftermovie in één dag klaar moet zijn is dit dan ook zeker mogelijk. Op locatie nemen wij naast de cameracrew ook een ‘spotter’ mee. De spotter maakt op locatie alvast een selectie van de beelden, deze worden vervolgens direct geüpload in onze cloud waarna de editor bij ons op kantoor direct aan de slag kan met de video. Daarnaast is goede voorbereiding voor een snelle levering ook belangrijk. Vooraf maken we al een globaal script voor de aftermovie, kiezen we de juiste muziek en maken we alle teksten en graphics die in beeld moeten komen.

Meer weten over het laten maken van een aftermovie?

Wij hebben een ruime ervaring in het maken van verschillende soorten aftermovies. Wij denken graag met je mee voor de juiste oplossingen zodat we het meeste uit de opnames maken en zo veel mogelijk kunnen bijdragen aan het doel van de aftermovie.
Benieuwd geworden naar wat wij kunnen? Neem dan contact met ons op!

contact opnemen

Ga terug naar het overzicht

Wat klanten over ons zeggen

 

Het team van Van Ei naar Kip glimlachend in beeld

‘Klein detail, groot effect’

Over van Ei naar Kip

Als ervaren videoproductiebedrijf denken we met je mee en zorgen we ervoor dat jouw verhaal op de juiste manier verteld wordt. Of je nu een bedrijfsfilm, webinar of podcast nodig hebt, wij zetten onze ervaring en kennis in om de juiste videostrategie te ontwikkelen.

Offerte aanvragen of neem contact op