Een aftermovie wordt gebruikt om de sfeer van een activiteit of evenement te kunnen (her)beleven. Het doel van een aftermovie is veelal het promoten van een volgende editie. Maar ook wordt het vaak gebruikt om deelnemers en bezoekers te bedanken voor hun komst naar het event. Een goede aftermovie geeft dus een goed beeld van de gebeurtenis zowel voor de mensen die erbij waren en de mensen die er niet bij konden zijn. In deze blog vertellen we je meer over de verschillende soorten aftermovies en waarom een aftermovie voor jouw event of congres van grote waarde kan zijn.
- Waarom een aftermovie laten maken?
- Verschillende soorten aftermovies
- Hoelang is de levertijd van een aftermovie?
- Meer weten over het laten maken van een aftermovie?
Waarom een aftermovie laten maken?
Tegenwoordig is het gebruik van videocontent op social media kanalen erg belangrijk. ‘Video is king’ wordt er wel eens gezegd. Met video kun je gemakkelijker en meer zintuigen maken dan met een foto of een stuk tekst. En juist die zintuigen wil je prikkelen om potentiële bezoekers voor een volgende editie te overtuigen om deze keer wél te komen naar het event, congres of deel te nemen aan een bepaalde workshop of activiteit. Daarnaast is een video ook makkelijk te delen zowel door jou als organisatie maar ook voor je medewerkers, collega’s, (toe)leveranciers, bezoekers en deelnemers. Meestal wordt een aftermovie snel na de gebeurtenis gedeeld vaak binnen 3 dagen. Dit is belangrijk omdat dan alles nog vers is, bezoekers die erbij waren zullen dan sneller de video delen in hun eigen netwerk.Verschillende soorten aftermovies
Van iedere gebeurtenis kan er een aftermovie gemaakt worden. Enkele voorbeelden zijn een aftermovie van een opening, open dagen, congressen, trainingen, evenementen en jubileumfeesten. Naast de onderwerpen die verschillend kunnen zijn, kan de stijl en vorm van de aftermovie ook per keer verschillen. Zo kun je kiezen voor een vlotte aftermovie met alleen een paar sfeerbeelden of een langere aftermovie met inhoudelijke interviews en presentaties. Hieronder staan een aantal voorbeelden van aftermovies.Wanneer laat je een aftermovie maken?
Uiteraard kies je er zelf voor of je wel of geen aftermovie wilt laten maken. Maar het is wel belangrijk dat je wel van te voren bedenkt of je wel of geen opnames van de gebeurtenis wilt hebben. Achteraf kan het niet meer terug worden gedraaid. Hieronder staat een lijst met gebeurtenissen waarvan wij aanraden om iniedergeval na te denken of er wel of geen aftermovie nodig is. Heb je hier hulp of advies bij nodig? Neem dan vrijblijvend met ons contact op.- Netwerkbijeenkomsten
- Boekpresentaties
- Lancering van een nieuw product of dienst
- Congressen
- Open dag(en)
- Seminaries / masterclasses / trainingen / workshops
- Beurzen (ook als standhouder)
- Bedrijfsjubileums
- Feesten en evenementen
- Festivals
- Bruiloften en huwelijken
- Openingen
- De start van een nieuw begin (nieuwe huisstijl, bedrijfspand, bedrijf enz.)
- Klant- en relatiedagen
- Patiëntendagen