Laat je bezoekers nagenieten met een aftermovie van jouw vakbeurs

beurs aftermovie laten maken

Meerdere dagen heb je als organisator wellicht honderden of zelfs duizenden ondernemers met elkaar verbonden. Hiermee heb jij de vele standhouders geholpen aan nieuwe potentiële klanten of zakenpartners. Na afloop krijgen veel bezoekers van de beurs een goodie-bag mee. Maar dan blijft het stil… Tot dat er weer een aankondiging komt voor de volgende beurs. Hoe kun je er voor zorgen dat alle bezoekers langer geïnteresseerd blijven in jouw georganiseerde beurzen? En niet alleen op het moment zelf?

Bouw een goede marketingstrategie

Bij het werven van bezoekers voor een beurs is het hebben van een goede marketingstrategie onmisbaar. Wij zijn overigens geen marketing bedrijf, maar weten wel dat dit ontzettend belangrijk is. In deze blog lees je hier meer over, mocht je het niet zelf willen doen kunnen wij je ook vrijblijvend koppelen aan een goed marketingbedrijf. Een goede content marketingstrategie waar moet je beginnen?

De strategie staat, en nu?

Wellicht had je het al allemaal geregeld en anders ben je er inmiddels mee bezig. Wanneer er een goede strategie staat. Is het zeer belangrijk om niet alleen te focussen op de werving van bezoekers maar ook het binden van bezoekers. Het zou zonde zijn als je voor de eerste beurs drieduizend bezoekers hebt geworven. En een jaar later bij de volgende beurs weer opnieuw al deze drieduizend bezoekers moet overtuigen om weer te komen. Daarom is het binden van bezoekers aan jou als organisator zeer belangrijk.

Bind je bezoekers met een aftermovie van jouw beurs

Vooraf aan de beurs kun je je potentiële bezoekers warm maken voor jouw beurs met bijvoorbeeld making-off video’s. Dit zijn video’s waarin je een kijkje achter de schermen geeft bij de opbouw van de beurs. Maar ook achteraf kun je je bezoekers met video binden aan jouw vakbeurs. Plaats enkele dagen na de beurs een aftermovie van jouw beurs. Eventueel kun je zelfs een videoreeks laten maken door een aantal standhouders en bezoekers te interviewen.

Focus je niet alleen op video

Met alleen de focus op video, sla je helaas ook de plank mis. De ene bezoeker is de andere niet en iedereen heeft zijn of haar eigen voorkeur om content tot zich te nemen. Dit kan bijvoorbeeld door video maar ook zeer goed door een stuk tekst, (video)podcast, goede foto of grafische uiting. Promoot je beurs daarom niet alleen met video maar maak een goede contentmix tussen verschillende uitingen. Want de een leest liever een stuk tekst en de ander kijkt liever een video.

Dit heeft nog een voordeel want je kan dezelfde informatie in 4 of 5 verschillende manieren verspreiden. Een veel gebruikte strategie bij het maken van content is het volgende:

  1. Video: Laat een goede video opnemen met informatie. Van deze opnames kun je eventueel meerdere verschillende video’s laten maken voor het promoten van jouw beurs.
  2. Blog: Laat van de video een blog schrijven door een tekstschrijver.
  3. Grafisch: Laat bij deze blog een grafische infographic maken door een grafisch vormgever.
  4. Foto: Laat een mooie fotoserie maken tijdens de opnames van de video door een fotograaf.
  5. Podcast: Laat de video door een audiotechnicus omzetten in een podcast.

Zelf een aftermovie van een beurs maken of toch laten maken?

Uiteraard kun je zelf of een medewerker op pad sturen om een gave beurs video te maken. Maar waarom zou je het niet aan de professionals over laten? Wanneer je het zelf echt leuk vind om te doen er ook goed in bent, dan is dat natuurlijk niet nodig. En kun je het prima zelf af met een aantal van onderstaande tips. Maar als je het toch liever wilt uitbesteden denken we graag met je mee.

Wij kijken verder dan alleen de video, want wij houden van efficiëntie en optimaal resultaat. Met één video bereik niet zoveel als een hele reeks video’s. Deze kun je in de tijd tussen de beurzen gebruiken om je publiek te binden en vast te houden tot de volgende aankondiging van de vakbeurs.

3 tips voor het maken van een beurs aftermovie

  1. Laat alles zien, bedenk dat niet alleen bezoekers maar ook mensen de video kijken die er niet zijn geweest. Geef dus een goed beeld van de gehele beurs. Zowel van de buitenzijde, de aankomst, de eet en drinkstandjes, shows of presentaties etc.
  2. Geef je bezoekers en standhouders het woord. Een video met alleen sfeerbeelden is even leuk om naar te kijken. Maar met een goed verhaal vertelt door bezoekers en standhouders zelf kun je nog veel langer geïnteresseerd kijken en luisteren naar de video.
  3. Meld een concrete datum en locatie voor de volgende beurs aan het einde van de beursvideo. Zo kunnen geïnteresseerde kijkers direct deze datum blokken in hun agenda. Doe dit bewust aan het einde van de video, anders is je kijker alweer afgeleid door zijn/haar agenda en gaat hij/zij weer verder in de waan van de dag.

Meer weten over hoe wij je kunnen helpen bij het maken van een aftermovie van jouw beurs?

Neem vrijblijvend contact met ons op en wij komen graag langs voor een vrijblijvend inzichtsgesprek. Lees hier meer over het laten maken van een aftermovie beursvideo.

Plan hier binnen 24 uur je gratis inzichtelijk gesprek

Het Privacy- en Cookiebeleid van van Ei naar Kip is van toepassing.

Plan hier binnen 24 uur je gratis inzichtelijk gesprek

Het Privacy- en Cookiebeleid van van Ei naar Kip is van toepassing.