Snapchat- en Instagram-animaties

Wees kort, maar opvallend zichtbaar in de online stories

Online stories

Een redelijk nieuwe vorm van statusupdates zijn de zogeheten ‘stories’ of ‘verhalen’. Snapchat is volledig gebouwd op deze vorm. Het gaat om korte beelden (meestal maximaal 10 seconden) die een korte tijd (vaak 24 uur) zichtbaar zijn voor volgers. Op Instagram, Facebook en WhatsApp is deze manier van communiceren ook te vinden. Ook al zijn het maar een paar seconden, toch kun je in die tijd effectief een boodschap overbrengen op je doelgroep. 

Deel updates en acties

Vooral wanneer jongeren je doelgroep zijn is het raadzaam om via deze weg communiceren. Het is snel, kort en laagdrempelig. Doordat je van de story van een goede vriend makkelijk overgaat in een advertentie-story is de reclamevermijding minimaal en het effect groot. Je kunt via deze vorm van communicatie ergens kort de aandacht oprichten. Het beste resultaat krijg je als de story concreet is; een aanbieding of advertentie voor een evenement bijvoorbeeld. Houd het kort en krachtig en vermijd ingewikkelde berichtgeving.

Wil je uitgebreidere animaties? Ook dat is mogelijk. Lees meer over animaties.

Enkele voorbeelden