“Bossen rozen voor 5 euro!”

apple-business-fruit-local-95425

In deze blog deel ik een verhaal van mijn weekje vakantie naar Rhodos. Op de terugvlucht werd ik getriggerd door een opvallende zin van de stewardess. Dommelend zat ik in het vliegtuig toen de verkoopservice voorbijkwam. Met van die rollende wagentjes die net in het gangpad passen. Er werd veel geroepen over lekker ruikende parfum en teddyberen met een pilotenpakje. Maar dan hoor ik een zin die wel heel erg opvalt tussen alle verkooppraat…

Onbewust, bewust opvallend…

We kennen allemaal de schorre schreeuw van de verkooplui op de markt: “Bossen rozen voor 5 euro!”. Iets wat op die locatie niet erg meer opvalt. Wat zou er gebeuren als je die zin zegt op een plek waar je het niet zou verwachten? Dát deed de stewardess; ze riep tussen alle verkooppraat van haar collega: “Bossen rozen voor 5 euro!”. Ik was nog half aan het dommelen, maar meteen dacht ik: rozen in het vliegtuig? En opeens was ik gefocust op de rest van de verkoopkreten. Uiteindelijk niets gekocht, want ik viel weer in slaap… 

Toen ik wakker werd, schreef ik dit artikel en koppelde ik deze gebeurtenis aan videomarketing. Iets wat opvallend is, zet vaker aan tot actie. Dat is iets wat we allemaal herkennen van de actiefolders van de supermarkt. We zien het opvallend rood of geel gemarkeerde woord ‘aanbieding’ en we vliegen de winkel in. Opvallend zijn hoeft niet heel ingewikkeld te zijn; als het maar net een beetje anders is. 

Het zit hem in de kleine dingen

Opvallen kan met grote billboards langs de snelweg, maar dit kan ook met kleine dingen. Bijvoorbeeld: in elk pakket of brief die je stuurt een zakje snoepjes of koekjes doen. Iets opvallends op een onverwacht moment. Afgelopen jaar hebben wij bij onze kerstkaarten een klein kerstmutsje gedaan met een foto van een ei met diezelfde muts op. Verder werd er niets over gezegd op de kaart. Van redelijk wat relaties heb ik foto’s ontvangen van eieren die een kerstmuts op hadden tijdens hun kerstbrunch. Het was iets opvallends op een moment waarop je het niet verwacht. Dit kun je ook met video doen: je kunt in de video zelf iets opvallends toevoegen, maar je kunt de video ook laten verschijnen op onverwachte momenten. Voorbeelden: halverwege een groot lopend project een statusvideo sturen of na een bestelling een video laten zien van hoe het pakketje wordt verzonden. Coolblue en CameraNu zijn hiervan twee goede voorbeelden. 

Benieuwd hoe jij opvallend kunt zijn met video?

Ben je na het lezen van dit artikel ook nieuwsgierig hoe jouw bedrijf kan opvallen met video? Wij gaan graag met jou in gesprek tijdens een creatieve brainstormkennismaking. Wij zorgen voor de koffie met een koekje, én natuurlijk een bos rozen op tafel.

Plan hier binnen 24 uur je gratis inzichtelijk gesprek

Het Privacy- en Cookiebeleid van van Ei naar Kip is van toepassing.

Plan hier binnen 24 uur je gratis inzichtelijk gesprek

Het Privacy- en Cookiebeleid van van Ei naar Kip is van toepassing.